İbrahim Sadri - Onyedi Yaşım

Sen benim
Onyedi yaşımsın, deli çağımsın
Sen benim
Ayakkabılarımın arkasına ilk basışımsın
İlk cigaram, ilk ıslığım, ilk kızgınlığım
İlk aldanışımsın
Sen benim
İlk ütülü beyaz gömleğim
İlk şiirim ilk kavgam yaşamı ilk farkedişimsin
Sen Benim onyedi yaşımsın

Yazlık sinemanın kapısında
Saçları taralı bir oğlan
Cebinde iki gazoz parası
Gönlüne tarifsiz rüzgarlar dolan
İki filim bu akşam
Birinde Yılmaz Güney oynuyar
Birinde Fikret Hakan
Bak Suat Sayın söylüyor cızırtılı plaktan
Rüyadır gördüğüm bütün ümitler
Gözlerin aklımı perişan eyler
Aşk masalından şarkılar söyler
Beni hülyalara salan gözlerin

Yazlık sinemanın kapısında
Saçları taralı bir oğlan
Bir külah çekirdeği
Mangal gibi yüreği var bilesin

Sen benim
Onyedi yaşımsın, deli çağımsın
Aynaya ilk bakışım, babamla ilk kavgam
Evden ilk kaçışımsın
Serçeleri sevdimse senden
Minibüslerde muavinlik ettiysem
Bir teselli veri dinlediysem Orhan Gencebaydan
Emirganda çay içtiysem
Tophanede sabahçı kahvelerini öğrendiysem
Nerden bildiysem Şiirlerini Ümit Yaşarın
Pazar sabahları kapının önünden geçtiysem
İçimde kıpır kıpır bu soluk nerden

Sen benim onyedi yaşımsın
Okulu ilk asışım
İlk kez birine gümüş kolye alışımsın
Sen benim
İlk sakarlığım, ilk tuhaflığım, ilk yakalanışımsın
Sen benim onyedi yaşımsım

Mahallenin delikanlısı elleri ceplerinde
Dudağında ıslığı
Başında kavak yelleri
Şarkılar mırıldanıyor
Zalimin zulmü varsa
Sevenin Allahı var
Yeni çıkmış piyasaya
Hayri Şahin ortalığı kavuruyor
Mahallenin delikanlısı, cebinde iki gazoz parası
Yüreğinde garip bir pıtırtı
Alışmaya çalışıyor sana alışmaya
Akşamları işportaya çıkıyor
Bir defter, bir kalem bir de çakı alana
Aynayı bedava veriyor
Yani günler geçiyor
Onyedi yaşının bütün tadıyla

Sen benim
Onyedi yaşımsın, deli çağımsın
İlk maça gidişim
Cemil Turanı ilk seyredişim, ilk sevincimsin
Ben anamın muskasını nasıl astıysam göğsüme
Öyle güvendiğimsin

Sabahları eskici geçiyor kapıdan
Karşı komşu Nafile Teyze bakkaldan ekmek istiyor
Çocuklar top kovalıyor mahallenin arsasında
Bir bakıyorum cama da iki güvercin konuyor iyi mi
Her şey güzel oluyor
Bu hengane nasıl yakışıyorsa İstanbula
Bana da aşk öyle yakışıyor
Anam koş kapa diyor muslukları
Üç gündür akmayan sular geliyor
Ben onyedi yaşındayım
Hayat benden yana duruyor

Sen benim
Onyedi yaşımsın, deli Çağımsın
Sen benim
Ayakkabılarımın arkasına ilk basışımsın
İlk cigaram, ilk ıslığım, ilk kızgınlığım
İlk aldanışımsın
Sen benim
İlk ütülü beyaz gömleğim
İlk şiirim ilk kavgam yaşamı ilk farkedişimsin
Sen Benim onyedi yaşımsın
Sen benim, sen benim, sen benimsin
Sen benim her şeyimsin
Hiç bir şeyimsin
Hiç bir şeyimsin

0 yorum:

Yorum Gönder